عنوان خبر :   به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛ همایش تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ استان گلستان برگزار شد.


همایش تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ استان گلستان با حضور نمایندگان تام الاختیار و مسئولین حفاظت آزمون استان و با هدف شرح جزئیات و ضوابط اجرایی و حفاظت آزمون سراسری، یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه در سالن خلیج‌فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و نماینده سازمان سنجش در استان گلستان در این همایش با بیان اینکه بار اصلی برگزاری آزمون‌ها در استان به دوش نمایندگان تام‌الاختیار و مسئولین حفاظت آزمون استان است بر توجه عوامل اجرایی به حساسیت‌های بالای برگزاری آزمون سراسری تأکید کرد.

دکتر شتایی برگزاری آزمون سراسری به بهترین وجه ممکن را از وظایف مسئولین اجرایی و حفاظت آزمون بیان کرد و گفت: نیاز است تا همه ضوابط و قوانین مرتبط با برگزاری آزمون توسط عوامل اجرایی رعایت شود تا کوچک‌ترین خللی در روند برگزاری آزمون ایجاد نشود. 

وی در پایان بر فراهم نمودن مقدمات برگزاری آزمون سراسری توسط مسئولین حوزه‌ها از جمله تمهیدات لازم برای سیستم‌های سرمایشی با توجه به گرم شدن شرایط جوی و تکریم خانواده‌های داوطلبین در زمان برگزاری آزمون و ... تأکید کرد.

سپس نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آزمون سراسری ۱۴۰۳ از جمله تغییر روش اقدام در خصوص بسته سؤال داوطلبان غائب، حذف شمارش پاسخ‌نامه‌های استان در مخزن اصلی استان و حذف بسته جامع (سوالات اضافی) و ... بر لزوم آگاهی عوامل اجرایی بر این تغییرات تأکید کرد.

دکتر کاشانی‌نژاد افزود: در آزمون سراسری ۱۴۰۳ تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر داوطلب در کشور به رقابت خواهند پرداخت که از این بین ۶۳ درصد از داوطلبان زن و ۳۷ درصد آنان مرد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی فعالیت خواهند داشت گفت: تعداد داواطلبان در استان گلستان ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر است که بیشترین داوطلبان مربوط به در گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد ۱۲ هزار و ۲۵۶ نفر و کمترین داوطلبان مربوط به در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک با تعداد هزار و ۶۱۲ نفر می‌باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطر نشان کرد: باجه‌های رفع نقص از صبح چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در صورت وجود نقص در کارت ورود به آزمون به این باجه‌ها مراجعه نمایند.

در ادامه دکتر اعتراف، مسئول حفاظت آزمون استان گلستان، بر ضرورت توجه به بحث حفاظت آزمون به ویژه حفاظت از مخازن آزمون، مطابق با منشور مخزن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ورود هرگونه مواد خوراکی به هر شکلی توسط داوطلبان به محل آزمون ممنوع است گفت: توصیه می‌کنیم عوامل اجرایی آزمون سراسری در هر سطحی از خود اجتهادی در مواجهه با مسائل مختلف داوطلبان بپرهیزند و موارد خاص را حتما به اطلاع ستاد مرکزی برگزاری آزمون برسانند.

 مدیر اداره حراست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به نقش اساسی مراقبین در حفاظت آزمون، بر نقش آنان در برگزاری آزمون مطلوب تأکید کرد.

 تاریخ ارسال خبر :   02 اردیبهشت 1403 - 15:53    |     تعداد بازدید :   97
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17558
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- آزمون سراسری ۱۴۰۳- همایش تبیین- عوامل اجرایی و حفاظتی
نظر شما

حاصل عبارت  21 + 6 :